Zmiana zakresu prac może być szansą na większy zysk
Kiedy klient zmieni zdanie odnośnie do planu projektu, może to być dla Ciebie szansą na dodatkowy zysk.
“Jeśli widzisz, że klient jest otwarty na dodatkowe prace, zaproponuj mu to”
Dodatkowe żądania klienta w trakcie projektu nie zawsze muszą być czymś złym. O ile zareagujesz pozytywnie, zmiana zakresu prac może Ci przynieść dodatkowy zysk.
Odwołaj się do zakresu prac
Czasami w trakcie zlecenia klient chce maksymalnie wykorzystać fakt, że jesteś w jego mieszkaniu. Kiedy zaproponuje Ci dodatkową pracę, nie odrzucaj jej i zapytaj, czy jest skłonny zmienić uzgodniony zakres prac. W ten sposób delikatnie dajesz klientowi do zrozumienia, że jego prośba wykracza poza pierwotny plan i kosztorys.
Zaprezentuj możliwości
Jeśli masz ochotę, możesz wskazać inne możliwości, o których klient nie wspominał. To może być odmalowanie framug okiennych i listew przypodłogowych. Wskaż, gdzie klient może zaoszczędzić, wykonując dodatkowe prace przy okazji trwające remontu. Niekiedy da się wykorzystać do tego produkty, za które klient już zapłacił.
Zrób nową prezentację
Jeżeli klient jest otwarty na dodatkowe prace i rozszerzenie planu projektu, zaprezentuj ofertę tak, jakby było to nowe zlecenie. Pokaż efekty podobnych projektów i zwróć uwagę na korzyści wynikające z wykonania tych prac teraz, a nie później.
Rekomendacje, relacje i rabaty
Zmiana zakresu prac może dawać lepsze możliwości dodatkowego zarobku niż sprzedaż łączona czy zmiana wyceny. Jeśli prace postępują bez problemów i masz dobrą relację z klientem, możesz zaoferować mu rabat na przyszłe zlecenia, aby ułatwić mu przyjęcie zmian w bieżącym zakresie prac. Możesz też zaproponować specjalne stawki na przyszłe prace uzupełniające lub niewielki zwrot kosztów w zamian za skuteczną rekomendację wśród rodziny i znajomych.