Zakończenie projektu i co zrobić po wyschnięciu farby
Po ciężkiej pracy zadbaj o to, by gotowy projekt przyniósł Ci jak najwięcej korzyści w przyszłości.
“Dobre wrażenie końcowe skutkuje dobrymi referencjami”
Projekt nie kończy się wraz z wyschnięciem farby. To właśnie wtedy możesz najwięcej zyskać dla swojej firmy — dobre końcowe wrażenie może skłonić klienta do zostawienia pozytywnej opinii, powtórnego zlecenia prac i zarekomendowania Twoich usług nowym klientom.
Uroczyste odsłonięcie
Przed pokazaniem klientowi efektu końcowego dokładnie posprzątaj: na tym etapie oddajesz z powrotem klientowi jego mieszkanie i aby osiągnąć efekt „wow”, nie powinno być w nim śladu po remoncie. Wnieś i ustaw meble, zbierz wszystkie narzędzia i zastanów się nad oświetleniem: najlepsze jest światło naturalne, więc odsłoń wszelkie zasłony i żaluzje, ale jeśli pokój jest nadal ciemny, zapal kilka lamp.
Cofnij się
Dekoracje wnętrz są kwestią bardzo osobistą. Daj klientowi czas i przestrzeń na obejrzenie efektów Twojej pracy. Nie spiesz się z pytaniami o opinię, ale zawsze chętnie wysłuchaj, kiedy klient postanowi się nimi podzielić.
Podziel się swoimi spostrzeżeniami
Klient oglądający mieszkanie po remoncie może być trochę zdenerwowany. Kiedy już wszystko dokładnie obejrzy, opowiedz mu o wykończeniach i wyjaśnij, dlaczego Twoim zdaniem spełniają swoją rolę.
Zapytaj o opinię
Śmiało zapytaj klienta o opinię. Daj mu do zrozumienia, jak duże ma to dla Ciebie znaczenie i uważnie wysłuchaj zdania klienta. Jeżeli opinia jest pozytywna, zapytaj klienta, czy zechciałby napisać referencje.