Co klient musi wiedzieć o Tobie
Dobre pierwsze wrażenie jest ważne, ale nie zawsze dobrze jest mówić potencjalnym klientom za dużo zbyt wcześnie. Oto 5 punktów, o których trzeba pamiętać, by zrobić na kliencie dobrze pierwsze wrażenie.
“Akredytacja daje nowym klientom pewność, która jest podstawą dobrych relacji”
Jesteś ekspertem
Na pierwszym spotkaniu z nowym klientem opowiedz mu o swoim doświadczeniu, ile lat jesteś w branży i z jakimi fachowcami współpracujesz. Nie zakładaj, że klient zna zakres Twoich umiejętności. Podawaj przykłady, z którym klient może się utożsamić (im bliższe, tym lepiej), np.: nie jest to Twoje pierwsze zlecenie na danej ulicy lub w danym bloku albo jeśli masz za sobą projekty w stylu podobnym do tego, czego oczekuje klient.
Jesteś fachowcem
Akredytacja daje nowym klientom poczucie pewności, na którym zbudujesz z nimi lepsze relacje, natomiast Tobie zapewni istotne wsparcie i ochronę. W rozmowie z potencjalnym klientem wspomnij, do jakich stowarzyszeń należysz, a także wymień wszelkie ubezpieczenia i gwarancje zawodowe, jakimi jest objęta Twoja firma. To może dodatkowo uspokoić klienta.
Masz bezpośrednie podejście
Remonty wnętrz wiążą się bałaganem. Nie ukrywaj tego przed klientem i jednocześnie opowiedz mu, jak pracujesz: czy zostawiasz narzędzia na noc, czy zabierasz je ze sobą pod koniec dnia? Gdy klient wie, jak (i z kim) pracujesz, chętniej zostawi dom pod Twoją opieką.
Potrafisz doradzić i zainspirować
Ludzie lubią podążać za narracjami, dlatego naucz się opowiadać o swojej firmie. To mogą być zdjęcia porównawcze „przed/po” z poprzednich zleceń, przykłady różnych wykończeń oraz style, jakie jesteś w stanie wykonać, a także referencje zadowolonych klientów. Wykorzystaj do tego celu pokaz wykonanych prac. Twoi potencjalni klienci oczekują od Ciebie zaciekawienia ich wnętrzem.
Jest z Tobą dobry kontakt
Gdy klient może łatwo znaleźć Cię w Internecie, zyskuje przekonanie, że Twoja firma ma ugruntowaną pozycję. Odsyłaj klientów do swojej witryny, o ile ją masz, albo do kont w mediach społecznościowych. Na wizytówkach umieść adres fizyczny swojej firmy wraz z numerami telefonu i nazwami kont w mediach społecznościowych.