Jak zdobyć dobre referencje od klienta
Dobrze wykonany remont jest zawsze szansą na zdobycie kolejnego zlecenia.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak zdobywać referencje klientów.
“Dobrze wykonane zlecenie to szansa na rozwój Twojej firmy”
Nic nie jest skuteczniejsze w zdobywaniu nowych zleceń niż rekomendacje zadowolonych klientów. Dobrze wykonana praca jest szansą na rozwój Twojej firmy, więc staraj się wykorzystać każdą okazję do zdobycia referencji.
Akcent na koniec
Zlecenie kończy się zazwyczaj wystawieniem klientowi faktury, ale jeśli przy okazji zostawisz mu drobny upominek, na długo zachowa Cię w dobrej pamięci. To może być na przykład doniczka w wiodącym kolorze zakończonego projektu albo kilka małych pędzli z kontaktem do Twojej firmy. Te drobne gesty mogą pomóc Ci rozwinąć firmę i wyróżnić się na tle konkurencji.
Twarzą w twarz
Zadowolony klient będzie przyjaźniejszy, gdy lepiej Cię pozna i obdarzy zaufaniem. Ważne jest, aby poprosić o opinię osobiście. W ten sposób pokazujesz, że zdanie klienta jest dla Ciebie ważne i masz większą szansę na uzyskanie pozytywnej reakcji.
Skontaktuj się z klientem po wykonaniu zlecenia
Pomóż klientowi, wysyłając e-mail lub list z podstawowymi pytaniami, np. „Czy są Państwo zadowoleni z naszej usługi?” lub „Czy nasze porady w zakresie kolorów i wykończeń były pomocne?”. Bezpośrednie pytania sprawdzają się lepiej niż pusta kartka papieru.
Redaguj uzyskane opinie
Ludzie nie mówią cytatami gotowymi do wykorzystania. Jeśli klient pochwalił Twoją pracę, zapytaj, czy możesz go zacytować, a następnie wyślij mu e-mail z prośbą o zatwierdzenie treści cytatu.
Opisz szczegóły
Referencje mają większa siłę oddziaływania, gdy pochodzą od konkretnej osoby i zawierają szczegółowe informacje o lokalizacji oraz wykonanej przez Ciebie pracy. Większość klientów nie zechce podać pełnego imienia i nazwiska, ale do osiągnięcia zamierzonego efektu wystarczą proste informacje np. „Adam, Kielce, dom jednorodzinny”.
Dodaj zdjęcia
Referencje są również skuteczniejsze, jeśli towarzyszą im zdjęcia. Poproś klienta o pozwolenie na zrobienie kilku zdjęć po skończeniu pracy, zwłaszcza jeśli zamierzasz pokazywać je nowym klientom. Nie zapomnij usunąć ze zdjęć elementów umożliwiających identyfikację właściciela lub adresu lokalizacji (np. rodzinnych fotografii lub korespondencji). Narzędzie Showcasing jest znakomitym sposobem na prezentowanie wykonanych prac.
Pozostawaj w kontakcie
Twoje dane kontaktowe powinny być na wszystkich materiałach, które zostawiasz klientowi — na wizytówkach, fakturach i e-mailach — żeby zawsze wiedział, gdzie wysłać zapytanie lub opinię. Te dane powinny też odsyłać do Twoich profili w mediach społecznościowych, aby klienci mogli otagować Cię w swoich postach.