Popraw reputację firmy za pomocą marketingu w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to współczesna wersja reklamy szeptanej.
Oto 6 porad, dzięki którym łatwiej zdobędziesz następne zlecenie.

“Unikaj języka biznesowego – ludzie w mediach społecznościowych używają języka nieformalnego”

Reklama szeptana i polecenia klientów zadowolonych z wykonanej pracy pozwalają docierać do kolejnych klientów i umacniać pozycję na rynku. Jednak osiągnięcie tego w mediach społecznościowych może być trudne. Właściwe podejście może jednak pozwolić dotrzeć do całkiem nowej grupy ludzi.

Oto sześć pierwszych kroków:

1. Utwórz własne „kanały”

Witryna internetowa to doskonała platforma do prezentacji swoich prac klientom, leczy by na nią trafić, muszą oni aktywnie szukać Twojej firmy w Internecie, a na platformach społecznościowych możesz docierać do zupełnie nowych klientów. Jeśli nie masz jeszcze profilu swojej firmy, załóż jeden lub kilka w najpopularniejszych „kanałach” społecznościowych. Facebook jest dobry, ponieważ korzysta z niego wiele osób i możesz się tam zaprezentować w przyjazny sposób. LinkedIn jest lepszy do nawiązywania współpracy z innymi firmami, a Instagram pozwoli Ci zaprezentować skończone prace, ponieważ został stworzony do publikacji zdjęć. Niezależnie od tego, który „kanał” wybierzesz, skorzystaj z sekcji „Informacje” i opisz w niej, czym dokładnie się zajmujesz. Następnie umieść adres do swoich profili społecznościowych na ulotkach, reklamach drukowanych oraz w witrynie.

2. Działaj selektywnie

Lepiej jest rzetelnie prowadzić jedno lub dwa konta, niż mieć znikomą obecność w wielu kanałach. Ważny jest również odpowiedni timing: jeżeli tam, gdzie prowadzisz swoją firmę, popularną porą remontów jest wiosna, dobrze jest publikować wtedy aktywniej. Warto też umieszczać posty o różnych porach dnia, by sprawdzić, w której grupie odbiorców masz największe zainteresowanie.

3. Zaprezentuj efekty wykonanych prac

Pokaż, co potrafisz, udostępniając w kanałach społecznościowych zdjęcia skończonych prac (za zgodą klienta). Zdjęcia dobrze jest robić w świetle naturalnym i nie przejmuj się, jeśli nie wyglądają jak z magazynu, bo to daje im autentyczność. Najważniejsze, aby w fotografowanym wnętrzu panował przyjazdy nastrój. Uprzątnij bałagan i postaraj się zaaranżować wnętrze tak, by chciał się do niego wejść.

4. Proś o opinie

Po wykonaniu zlecenia poproś klientów o napisanie krótkiej rekomendacji na Twojej stronie na Facebooku. Pojawi się ona w kanale Aktualności klienta i będzie widoczna dla jego znajomych. Jeżeli klient używa Instagrama, poproś też o otagowanie Cię na zdjęciu, by znajomi klienta wiedzieli, kto wykonał pracę.

5. Docieraj do lokalnych mieszkańców

Szukaj forów lokalnych społeczności w wyszukiwarce Google oraz lokalnych grup na platformach społecznościowych. Obserwuj odpowiednie profile i oferuj pomoc, gdy ktoś ma problem, który możesz rozwiązać. Takie podejście jest często skuteczniejsze niż reklama.

6. Bądź sobą

Unikaj języka biznesu — marketing w mediach społecznościowych posługuje się językiem nieformalnym. Możesz próbować osobistego podejścia, przechodząc na „Ty”, oferując darmowe porady oraz rekomendując innych fachowców, np. stolarzy i budowlańców.