Warunki Gwarancji trwałości powłoki
Dulux Professional Facade Protect Acrylic Anti-UV
Niniejsze Warunki Gwarancji (dalej „Gwarancja”) określają zasady i warunki na jakich Gwarant udziela gwarancji w zakresie trwałości powłoki produktu Dulux Professional Facade Protect Acrylic Anti-UV marki Dulux Professional (dalej: Produkt lub Farba), wyprodukowanego przez Akzo Nobel Decorative Paints sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-255), ul. Krakowiaków 48, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 20951, NIP 1180047014, REGON 010413361, nr BDO 20455, kapitał zakładowy 70.874.000,00 zł (dalej: Gwarant).
Niniejszy dokument dostępny jest w siedzibie Gwaranta oraz, w formie do pobrania i wydrukowania, na stronie www.duluxprofessional.pl.
§1
GWARANCJA
- Przeprowadzone badania potwierdziły trwałość powłoki wymalowanej Produktem do 20 lat.
- Trwałość powłoki oznacza odporność na wypłukiwanie się Produktu w wyniku oddziaływania deszczu, odporność na czyszczenie i szorowanie z użyciem płynów na bazie sulfonianów sodu, w tym roztworu n-dodecylobenzenosulfoniany sodu, brak pęknięć, złuszczeń oraz plam, odporność na algi, grzyby oraz porosty, odporność na brud z zanieczyszczenia powietrza oraz trwałość koloru (z zastrzeżeniem płowienia lub zmniejszenia połysku, o których mowa
w §3 pkt i) poniżej). - W związku z powyższym, Gwarant udziela Kupującemu 20-letniej gwarancji na trwałość powłoki wymalowanej Produktem z zastrzeżeniem, że Produkt zostanie zastosowany zgodnie z zaleceniami podanymi na opakowaniu i w karcie technicznej Produktu oraz zostaną spełnione warunki wskazane w niniejszej Gwarancji.
§ 2
ZAKRES UDZIELONEJ GWARANCJI
- Karty techniczne Produktu oraz Dulux Professional Facade Protect Grunt Stabilizujący dostępne są na stronie www.duluxprofessional.pl.
- Gwarancja dotyczy wyłącznie Farby, która została zakolorowana przez sprzedawcę przy użyciu mieszalnika przekazanego przez Gwaranta i która została użyta do wymalowania w okresie 30 dni od zakolorowania, w ilości niezbędnej do wykonania wymalowania, zgodnie z informacją określoną w karcie technicznej. Użycie Farby do wymalowania w okresie 30 dni od zakolorowania oznacza, że proces malowania całej powierzchni został zakończony w terminie 30 dni od dnia zakolorowania.
- Uprawnionym z Gwarancji jest wyłącznie osoba fizyczna, która wykonała wymalowanie samodzielnie lub zleciła wymalowanie innemu podmiotowi, w celu niezwiązanym z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, na budynku, który w okresie od wymalowania do zgłoszenia reklamacji gwarancyjnej stanowi jej własność lub współwłasność lub jest użytkowany przez tę osobę na podstawie innego tytułu prawnego.
- Uprawniony z gwarancji nie może przenieść swoich uprawnień na osobę trzecią.
- Udzielenie Gwarancji następuje po skutecznym doręczeniu Gwarantowi prawidłowo wypełnionego i zawierającego prawdziwe dane Formularza Rejestracji Gwarancji (dalej: Formularz Rejestracji Gwarancji lub formularz). Formularz Rejestracji Gwarancji dostępny jest:
- w siedzibie Gwaranta;
- na stronie www.duluxprofessional.pl w formie do pobrania i wydrukowania;
- w formie on-line na stronie www.duluxprofessional.pl umożliwiającej wypełnienie i wysłanie on-line.
- Wypełniony Formularz Rejestracji Gwarancji należy doręczyć Gwarantowi:
- listem poleconym (wysłanym nie później niż 60 dni licząc od dnia zakupu Produktu) na adres:
Akzo Nobel Decorative Paints sp. z o.o.,
ul. Przemysłowa 3,
08-440 Pilawa
z dopiskiem „Gwarancja 20 lat”;
albo - wysłać w formie skanu na adres e-mail: 20letniagwarancja@akzonobel.com (nie później niż 60 dni licząc od dnia zakupu Produktu);
albo - wysłać on-line na stronie www.duluxprofessional.pl (nie później niż 60 dni licząc od dnia zakupu Produktu).
- Do Formularza Rejestracji Gwarancji należy dołączyć odpowiednio kopie lub skany dowodów zakupu Produktu i Dulux Professional Facade Protect Grunt Stabilizujący. Dowody zakupów powinny zawierać:
- nazwy i ilości zakupionych produktów;
- datę zakupu produktów;
- miejsce zakupu produktów.
- Dokumentami najbardziej pomocnymi w celu wykazania zakupu produktów są paragon fiskalny, faktura uproszczona lub faktura VAT. Gwarant nie wyklucza wykazania zakupu produktów przy pomocy innych dowodów.
- Jeśli w Formularzu Rejestracji Gwarancji podany został adres e-mail, wówczas Gwarant może komunikować się z osobą rejestrującą Gwarancję również za pośrednictwem tego adresu, w celach związanych bezpośrednio z Gwarancją lub treścią formularza, zwłaszcza w przypadku konieczności uzupełnienia danych zawartych w formularzu. W terminie 14 dni od dnia otrzymania formularza albo w terminie 14 dni od dnia uzupełnienia formularza, Gwarant listem poleconym lub na adres e-mail podany w formularzu wyśle osobie zgłaszającej Gwarancję potwierdzenie udzielenia Gwarancji, wraz ze wskazaniem jej numeru.
- Gwarancją jest objęte wyłącznie wymalowanie na budynku mieszkalnym położonym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którego łączna powierzchnia wymalowania nie przekracza 500 m².
- Gwarancją objęte jest wymalowanie Produktem fasad wykonanych wyłącznie z:
- tynków cementowych, cementowo-wapiennych, gipsowych i betonowych;
- cienkowarstwowych tynków mineralno-polimerowych i akrylowych;
- zwartych, starych powłok malarskich;
- murów ceglanych, cegieł wapienno-piaskowych (tylko cegły mrozoodporne i klinker).
- Gwarancją objęte jest wymalowanie powierzchni wykonane w sposób zgodny ze wskazaniami zawartymi w karcie technicznej Produktu i po zastosowaniu Dulux Professional Facade Protect Grunt Stabilizujący, również w sposób zgody z kartą techniczną tego produktu.
- Gwarancją objęte są powierzchnie wymalowane Produktem kupionym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie od 1 lutego 2021.
- Gwarancja obowiązuje przez okres 20 lat, licząc od daty zakupu Produktu.
§ 3
OKOLICZNOŚCI NIEOBJĘTE GWARANCJĄ
Gwarancją nie są objęte następujące sytuacje:
- Produkt zostaje kupiony, w momencie gdy termin przydatności Produktu upłynął;
- gdy transport i przechowanie Produktu odbywa się wbrew zaleceniom zawartym na opakowaniu lub w karcie technicznej Produktu;
- kiedy podłoże przed wymalowaniem Produktu zostało przygotowane niezgodnie z zaleceniami zawartymi w karcie technicznej Produktu;
- kiedy Produkt został zastosowany na powierzchnię nie rekomendowaną w karcie technicznej Produktu lub w sposób niezgodny w zaleceniami karty technicznej Produktu;
- kiedy Produkt został wymalowany:
- na zamarzniętej powierzchni,
- podczas deszczu i mgły, w przypadku podłoży nie osłoniętych,
- na podłożu wilgotnym,
- podczas silnego, gorącego lub suchego wiatru,
- na powierzchni, której temperatura w czasie malowania przekraczała 35 °C,
- w temperaturze poniżej 5 °C;
- kiedy zużycie Produktu (ilość Produktu użytego w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni), było niezgodne ze wskazaniami zawartymi w karcie technicznej Produktu;
- kiedy powierzchnia w trakcie malowania Produktem nie została odpowiednio zabezpieczona przed uszkodzeniem na skutek prac malarsko-tynkarskich, spawalniczych, szlifowania lub innych prac prowadzonych w pobliżu malowanej powierzchni;
- kiedy wymalowanie Produktem (powłoka) nie zostało odpowiednio zabezpieczone przed uszkodzeniem na skutek prac malarsko-tynkarskich, spawalniczych, szlifowania lub innych prac prowadzonych w pobliżu wymalowanej powierzchni;
- kiedy wystąpi płowienie koloru lub zmniejszenie połysku wymalowanej powierzchni spowodowane naturalną ekspozycją na światło;
- kiedy powierzchnia przeznaczona do malowania Produktem została zainfekowana skażeniem biologicznym (np. pleśń, grzyby) jeszcze przed pomalowaniem;
- kiedy wymalowanie Produktem wykonano w warunkach atmosferycznych niezgodnych z kartą techniczną Produktu albo na powierzchniach, które mają wpływ na obniżenie trwałości powłoki malarskiej (tj. np. w których zalega śnieg, deszcz, nierównych, z ubytkami);
- kiedy wymalowanie Produktem wykonano na powierzchniach eksploatowanych nie pionowych;
- kiedy wymalowanie Produktem wykonano na powierzchniach z wadami konstrukcyjnymi lub wykonanych niezgodnie ze sztuką budowlaną np. nieprawidłowa izolacja pozioma i pionowa budynku, nieprawidłowa obróbka blacharska oraz orynnowanie;
- kiedy wymalowanie Produktem (powłoka) uległa degradacji/zniszczeniu np. przez zwierzęta, agresywne środki chemiczne, zanurzenie w wodzie, zakopanie w ziemi, wysokie temperatury – powyżej 50 st. C;
- kiedy wymalowanie Produktem (powłoka) poddane zostało długotrwałemu działaniu wilgoci, agresywnemu środowisku (np. otoczenie przemysłowe, bezpośrednia bliskość drogi o dużym natężeniu ruchu, bezpośrednio obszary nadmorskie);
- kiedy budynek pomalowany Produktem jest nadmiernie zawilgocony, występują wykwity soli mineralnych na malowanej powierzchni lub podłoża przeznaczone do malowania nie zostały odpowiednio wysezonowane;
- kiedy powierzchnia pomalowana Produktem narażona była na eksploatowanie w warunkach utrudnionego spływania wody z zabezpieczonej powierzchni;
- kiedy powierzchnia pomalowana Produktem była niewłaściwie eksploatowana, tj. nie w sposób i nie dla celów, dla których się jej zwyczajowo używa;
- kiedy powierzchnia pomalowana Produktem została zniszczona mechanicznie (np. poprzez uderzenia, nacięcia, nadmierne wycieranie itp.) [np. elewacja, która została uszkodzona rzucanymi w nią kamieniami, gradobicie];
- kiedy powierzchnia pomalowana Produktem została zniszczona w wyniku wandalizmu (np. graffiti);
- kiedy Produkt został nabyty po obniżonej cenie z uwagi na jego niepełnowartościowość;
- kiedy powierzchnia pomalowana Produktem została uszkodzona na skutek działania siły wyższej;
- kiedy uszkodzenia powierzchni pomalowanej Produktem powstały od strony elementów/powierzchni niezabezpieczonych Produktem;
- kiedy pogorszenie się stanu pomalowanej powierzchni lub wymalowania (powłoki) zostało spowodowane przez nieodpowiednie zabezpieczenie przed korozją przedmiotów metalowych znajdujących się w wymalowanym elemencie;
- kiedy uszkodzenie wymalowania zostało spowodowane przez uszkodzenie samego podłoża (np. pękanie murów, osiadanie budynków, itp.)
§ 4
ZOBOWIĄZANIA GWARANTA
- W związku z udzieloną Gwarancją, w przypadku uznania roszczenia gwarancyjnego za zasadne, Gwarant zobowiązuje się do wydania osobie uprawnionej z tytułu gwarancji Produktu w ilości niezbędnej do naprawy uznanego reklamowanego wymalowania.
- W przypadku wycofania z produkcji danej wersji Produktu, Gwarant w sytuacji i na warunkach opisanych w zdaniu powyżej, wyda inną dostępną wersję Produktu, wybraną przez osobę uprawnioną z Gwarancji.
- Gwarant, w związku ze złożoną reklamacją gwarancyjną, obowiązany jest jedynie do świadczeń wyraźnie wskazanych w niniejszej Gwarancji. Uprawnienia z tytułu Gwarancji nie podlegają zamianie na uprawnienia do żądania świadczeń pieniężnych od Gwaranta.
§ 5
ZGŁOSZENIA REKLAMACYJNE
- Reklamujący może skorzystać z uprawnień wynikających z Gwarancji poprzez dokonanie Zgłoszenia Reklamacyjnego:
- na piśmie - listem poleconym nadanym na adres:
AkzoNobel Decorative Paints Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 3
08-440 Pilawa
z dopiskiem „Reklamacja Dulux Professional Facade Protect ”
albo - drogą elektroniczną: na adres 20letniagwarancja@akzonobel.com
albo - w formie on-line na stronie www.duluxprofessional.pl umożliwiającej wypełnienie i wysłanie Formularza Zgłoszenia Reklamacyjnego on-line.
- W celu wykonania Zgłoszenia Reklamacyjnego zalecane jest użycie Formularza Zgłoszenia Reklamacyjnego dostępnego w siedzibie Gwaranta, a także w formie możliwej do pobrania i wydrukowania na stronie www.duluxprofessional.pl.
- Zgłoszenie Reklamacyjne powinno zawierać:
- imię i nazwisko osoby zgłaszającej reklamację;
- adres korespondencyjny osoby zgłaszającej reklamację;
- numer udzielonej gwarancji;
- opis powierzchni, na której zastosowano Produkt;
- opis powstałej wady;
- żądanie osoby zgłaszającej reklamację.
- W celu przyspieszenia rozpoznania reklamacji i ułatwienia procesu reklamacyjnego wskazane jest podanie w Zgłoszeniu Reklamacyjnym także numeru telefonu i/lub adresu e-mail osoby zgłaszającej reklamację.
- W przypadku przesłania Zgłoszenia Reklamacyjnego drogę elektroniczną dalsza korespondencja Gwaranta i osoby zgłaszającej reklamację również będzie odbywać się tą drogą, chyba że sprzeciwi się temu osoba zgłaszająca reklamację. Wówczas dalsza korespondencja będzie wysłana na wskazany przez nią adres korespondencyjny.
- Za dzień Zgłoszenia Reklamacji:
- złożonej w formie pisemnej przyjmuje się dzień, w którym zostało ono nadane u operatora pocztowego;
- złożonej drogą elektroniczną przyjmuje się dzień, w którym osoba zgłaszająca reklamację wysłała wiadomość e-mail. W takim przypadku Gwarant w zwrotnej wiadomości e-mail potwierdzi otrzymanie Zgłoszenia Reklamacyjnego.
- Gwarant rozpatrzy reklamację w terminie 21 dni licząc od dnia otrzymania kompletnego Zgłoszenia Reklamacyjnego i w tym samym terminie wyśle do Reklamującego, listem poleconym na adres wskazany w Zgłoszeniu Reklamacyjnym lub e-mailem wysłanym na adres elektroniczny podany w Zgłoszeniu Reklamacyjnym, informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Do terminu wskazanego w zdaniu poprzednim nie wlicza się okresów niezbędnych do uzupełnienia Zgłoszenia Reklamacyjnego w trybie, o którym mowa w ust. 9 poniżej.
- Gwarant odmówi przyjęcia reklamacji w następujących przypadkach:
- Formularz Rejestracji Gwarancji nie został zgłoszony Gwarantowi w sposób opisany w § 2 powyżej;
- reklamacja zostaje zgłoszona po upływie okresu, na który została udzielona Gwarancja;
- nie został spełniony choćby jeden z warunków uznania reklamacji określonych w Gwarancji.
- Jeżeli Zgłoszenie Reklamacyjne zawiera braki, które można usunąć (np. nie zawiera wszystkich niezbędnych informacji), a osoba zgłaszająca reklamację podała dane umożliwiające kontakt, Gwarant wezwie ją do uzupełnienia braków zgłoszenia, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin jest zachowany, jeśli osoba reklamująca nada pismo z uzupełnieniem braków przez operatora pocztowego listem poleconym, przed jego upływem albo przed jego upływem wyśle e-mail z uzupełnieniem braków na adres 20letniagwarancja@akzonobel.com. W przypadku bezskutecznego upływu terminu do usunięcia braków Zgłoszenia Reklamacji, Zgłoszenie Reklamacji nie zostanie rozpatrzone.
- Osoba zgłaszająca reklamację zapewni każdorazowo osobom upoważnionym przez Gwaranta w uzgodnionym terminie, nie późniejszym jednak niż 14 dni od dnia złożenia kompletnego Zgłoszenia Reklamacyjnego, dostęp do wymalowania będącego przedmiotem reklamacji w celu dokonania oględzin. Uniemożliwienie dokonania oględzin traktuje się jako rezygnację z reklamacji.
- Jeżeli Zgłoszenie Reklamacyjne zostanie uwzględnione, Gwarant w terminie 21 dni liczonych od dnia wysłania zawiadomienia o rozpatrzeniu reklamacji, dostarczy osobie zgłaszającej reklamację na adres podany w Zgłoszeniu Reklamacyjnym, Produkt w ilości niezbędnej do naprawy uznanego reklamowanego wymalowania.
- Gwarant skontaktuje się z osobą zgłaszającą reklamację w celu ustalenia sposobu przekazania Produktu, o którym mowa w ust. 11 powyżej.
- W przypadku wydania nowego Produktu w ramach wykonania zobowiązań gwarancyjnych Gwaranta, Gwarancja w zakresie wymalowania tym nowym Produktem biegnie od nowa, rozpoczynając swój bieg od chwili wydania nowego Produktu osobie zgłaszającej reklamację.
§ 6
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych zawartych w formularzu Rejestracji Gwarancji i w Zgłoszeniu Reklamacyjnym (dalej: dane osobowe) jest Gwarant, czyli Akzo Nobel Decorative Paints Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-255), ul. Krakowiaków 48, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000020951, NIP 1180047014, REGON 010413361.
- Dane osobowe są przetwarzane na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).
- Dane osobowe przetwarzane są w celu udzielenia Gwarancji i w celu przeprowadzenia procesu reklamacji, w tym jej rozpatrzenia i zawiadomienia o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na tej podstawie, że jest to niezbędne dla wykonania zobowiązań i uprawnień Gwaranta oraz osób, będących podmiotami danych osobowych, wynikających z postanowień niniejszej Gwarancji. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jakkolwiek konieczne do uzyskania Gwarancji i złożenia Zgłoszenia Reklamacyjnego, jego rozpatrzenia przez Gwaranta i zawiadomienia o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Przetwarzanie danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO.
- Dane osobowe przechowywane będą przez okres 20 lat licząc od dnia zakupu Produktu,
a w przypadku osób, które wystąpiły ze Zgłoszeniem Reklamacyjnym przez okres 6 lat od zawiadomienia takiej osoby przez Gwaranta o rozpatrzeniu reklamacji, czyli do upływu okresu przedawnienia roszczeń osoby reklamującej związanych z rozpatrzeniem reklamacji przez Gwaranta. W przypadku zgłoszenia dalszych roszczeń przez osobę reklamującą Produkt okres przechowywania i przetwarzania jej danych osobowych może ulec przedłużeniu, jeśli będzie to niezbędne dla rozpatrzenia roszczenia i ewentualnej obrony przed takim roszczeniem. - Osobom, będącym podmiotami dane osobowe, przysługuje:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do usunięcia danych;
- ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo do przenoszenia danych;
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego);
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Dane osobowe mogą być przekazane podmiotom, z którymi gwarant współpracuje w procesie obsługi Rejestracji Gwarancji i wykonania obowiązków wynikających z Gwarancji, takim jak w szczególności osoby dokonujące oględzin powierzchni objętych reklamacją i firmy kurierskie.
- Dane do kontaktu z Administratorem, w tym w celu skorzystania z wyżej wymienionych praw:
Akzo Nobel Decorative Paints sp. z o.o.,
ul. Krakowiaków 48,
02-255 Warszawa,
adres e-mail: administracja.do@akzonobel.com.
§ 7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejsza Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą Gwarancją mają zastosowanie właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta.
- Ewentualne spory mogące wyniknąć ze stosunków objętych Gwarancją będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla miejsca zamieszkania osoby uprawnionej z Gwarancji. Nadto konsument na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy o Inspekcji Handlowej uprawniony jest do złożenia wniosku o wszczęcie postępowania mediacyjnego do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej – w celu polubownego zakończenia sporu cywilnoprawnego wynikłego z gwarancji między konsumentem a przedsiębiorcą. Konsument na podstawie art. 37 ustawy o Inspekcji Handlowej uprawniony jest do wystąpienia do stałego sądu polubownego konsumenckiego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, który rozpatruje spory o prawa majątkowe wynikłe z umów zawartych pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami.
- Formularze Rejestracji Gwarancji i Zgłoszenia Reklamacyjnego stanowią załączniki do Gwarancji.
Niniejszy tekst Gwarancji obowiązuje od dnia 01 lutego 2021 r.